istories.gr - Η δική σου φωνή στο διαδίκτυο

Τέλος στην Απόσυρση

Τέλος στην Απόσυρση ανακοίνωσαν τελικώς οι υπουργοί Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη ενώ ήδη έχει υπογραφεί από το Υπουργικό Συμβούλιο η νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα λάβει αριθμό ΦΕΚ αύριο.

Στις δηλώσεις του ο κ. Παπακωνσταντίνου ανέφερε ότι το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα ενώ δεν ενισχύει την Ελληνική Οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία (και όσες προσπάθησαν να αναπτυχθούν τις αποδοκιμάσαμε) ενώ παράλληλα έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.Αναφορικά με όσους ήδη έχουν αποσύρει έως σήμερα τα ΙΧ αυτοκίνητά τους θα τύχουν των ευεργετημάτων της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα λάβουν κανονικά την αποζημίωση που προέβλεπε, τονίζοντας ότι έχουν το δικαίωμα να λάβουν είτε το ποσό των 1.000 ευρώ είτε το ποσό των 500 ευρώ και τις δυο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. (δεν μίλαγε για 1.000 ευρώ ως μέτρο αλλά και για περισσότερα, μετά την δημοσίευση στο ΦΕΚ θα δούμε την πλήρη ανάλυση του μέτρου).
Από την πλευρά της η κα Μπιρμπίλη, υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη ΙΧ αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που ορίζονταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά…
Με την νέα ρύθμιση λοιπόν επιβαρύνονται λιγότερο τα μικρότερα σε κυβισμό αυτοκίνητα και επιβαρύνονται περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού που είναι και πιο ενεργοβόρα.
Έτσι έχουμε:
Τα ΝΕΑ ΤΕΛΗ κυκλοφορίας που ανακοινώθηκαν είναι

Οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά το 2005 (κατηγορία Α)

  • Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 94.
  • Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 184.
  • Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 428 ευρώ
  • Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 562.

Οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1-1-2000 έως 31-12-2004 (κατηγορία Β)

  • Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 137 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 162 ευρώ.
  • Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 252 ευρώ όσα προέβλεπε ο και ο νόμος Σουφλιά.
  • Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 521 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 496 ευρώ.
  • Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 680 ευρώ από 630 ευρώ.

Οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1-1-1996 έως 31-12-1999 (κατηγορία Γ)

  • Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 162 ευρώ.
  • Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 302 ευρώ.
  • Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 596 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 546 ευρώ.
  • Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 780 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 680 ευρώ.

Οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από 1-1-1996 (κατηγορία Δ)

  • Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 187 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 262 ευρώ.
  • Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 352 ευρώ όσα προέβλεπε ο και ο νόμος Σουφλιά.
  • Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 671 ευρώ έναντι 596 ευρώ.
  • Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 880 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 730 ευρώ.
Επίσης η κα Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ότι καταργείται ο πράσινος δακτύλιος ο οποίος σύμφωνα με τη ρύθμιση Σουφλιά θα ίσχυε για την Αθήνα από το 2010, ενώ δήλωσε ότι το μέτρο θα επανεξεταστεί στο πλαίσιο ενός συνολικού πακέτου για την πολιτική του αυτοκινήτου.