istories.gr - Η δική σου φωνή στο διαδίκτυο

Η πρόβλεψη για την εξέλιξη της κρίσης

Η εξέλιξη της κρίσης στην Ελλάδα είναι κάτι που θα βιώσουμε σύντομα όλοι μας.... όσοι δηλαδή δεν την βιώνουμε ήδη!

Το κακό με την υπόθεση είναι οτι δύσκολα μπορεί κανείς να προβλέψει τι ακριβώς θα συμβεί και πως θα αντιδράσουν οι κοινωνικοοικονομικές μονάδες στην χώρα μας.

Μια εκτίμηση του τι θα συμβεί είναι αυτά που γράφουμε εδώ:

Μπορεί μέχρι τώρα οι ομάδες που βιώνουν έντονα ή αν θέλετε που νιώθουν ακόμη πιο έντονα τα προβλήματα που δημιουργεί η οικονομική κρίση να είναι οι ασθενέστερες οικονομικά ομάδες όμως το κακό είναι πιο ψηλά!.

Οι τράπεζες που τόσο πολύ επιμένουν να διατηρούν υψηλά τα επιτόκια είναι μέσα στα θύματα τα οποία θα γευτούν με πολύ σκληρό τρόπο την οικονομική κρίση!
Ήδη ορισμένες από αυτές έχουν αρχίσει την μείωση του προσωπικού και την συρρίκνωση των υποκαταστημάτων τους (βλέπε Eurobank και Open24).

Οι ασφαλιστικές εταιρείες από την άλλη είναι ένας κλάδος που παρόλο που πήρε την αύξηση για το τρέχον έτος θα πληγούν επίσης δραματικά διότι στηρίζονται σε επενδύσεις και επιτόκια για να διατηρούν την κερδοφορία τους και όχι στην έλλειψη ατυχημάτων, από την άλλη ασφαλίζουν χρηματοδοτήσεις τραπεζών και όπως είδαμε στην έναρξη της κρίσης είναι αυτές που θα παρασυρθούν από την κατάρρευση των επισφαλών δανείων των τραπεζών.
Πως άλλωστε να πληρώσει ο απλός πολίτης τα δάνεια που του φούσκωσαν οι τράπεζες που μέχρι τώρα δίνανε ασύστολα δάνεια σε μεγαλοκαρχαρίες που φυσικά....ξέραν τι κάναν (τάδε έφη ΑΛΤΕΚ).

Όμως θα επηρεαστούν όλοι οι κλάδοι και θα δούμε δραστική μείωση της ζήτησης σε όλο το φάσμα των λιανικών πωλήσεων.
Θα δούμε προβλήματα σοβαρά σε εταιρείες που παράγουν διαρκή καταναλωτικά αγαθά και φυσικά η όποια βαριά βιομηχανία και εξοπλισμού υπάρχει στην Ελλάδα και γενικότερα στον υπόλοιπο κόσμο.

Αυτό που θα αλλάξει πιστεύω με την εμβάθυνση της κρίσης είναι η αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά. Θα επιστρέψουμε σε παλιότερες και για πολλούς καλύτερες εποχές με συμπεριφορές όπως αυτή της αποταμίευσης και όχι της κατανάλωσης.
Τι να την κάνω άλλωστε την τηλεόραση με τις 52 ιντσες οθόνη?

Στην χώρα όπου ξεκίνησε η οικονομική κρίση ήδη οι δείκτες καταναλωτικής πίστης έχουν μειωθεί περισσότερο από 30% ενώ τα ποσοστά αυτά ακολουθεί και η παγκόσμια κοινότητα.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε όλοι εμείς?

Πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο με την ρευστότητά μας και να μην αφήνουμε τα euro να φεύγουν από την τσέπη μας τόσο εύκολα και τόσο αβίαστα όσο οι περισσότεροι κάναμε μέχρι τώρα.

Τρόποι για να γίνει αυτό δεν είναι και πολλοί ξέρετε! Έλεγχος εβδομαδιαίος ίσως και ημερήσιος των εξόδων αναβολή δαπανών και επικέντρωση στην αύξηση των εσόδων!

Οι πελάτες θα επαναπαυτούν στην εμπορική πίστωση, μόνο που κάτι τέτοιο εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους και επομένως θα πρέπει και οι δυο πλευρές να είναι πολύ προσεκτικές σε αυτό το σημείο.

Τι θα αλλάξει το επόμενο διάστημα

Πολλά θα αλλάξουν αλλά αυτό που θέλει προσοχή είναι το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων!
Τα ακριβά και πολυτελή προϊόντα θα σημειώσουν (παρά τις αντίθετες αναφορές το διάστημα των γιορτών που περάσαν.) μεγάλη κάμψη όσον αφορά την ζήτηση αν και οι τιμές λιανικής και χονδρικής πώλησής τους θα μειωθούν δραματικά.

Αυτό όμως που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να επικεντρωθούν στην διάθεση προϊόντων με χαμηλό κόστος και παραγωγής και πώλησης και φυσικά πολύ χαμηλή τιμή προς τον τελικό καταναλωτή! ...κάτι σε γεύμα του 1 ευρώ ας πούμε για να πάρετε μια ιδέα.

Οι Επιχειρήσεις

Αυτές θα πρέπει να επικεντρωθούν σε συγχωνεύσεις και λοιπές εξαγορές!
Έχει αποδειχθεί οτι αυτό αποδίδει πολύ καλύτερα από το να πουλάς! Άλλωστε οι τιμές πώλησης επιχειρήσεων και ειδικά αυτών που βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση θα μειωθούν δραματικά!
Θα πρέπει όμως να γίνει ενδελεχής μελέτη του τι αγοράζει κανείς διότι στην περίπτωση αυτή των επιχειρήσεων αγοράζεις και τα χρέη...μην λοιπόν αγοράσετε περισσότερα χρέη από το κόστος και βρεθείτε προ εκπλήξεων! (δες ΑΛΤΕ Α.Τ.Ε. αν και η συγκεκριμένη ανήκει και σε άλλες κατηγορίες).


...συνεχίζετε