istories.gr - Η δική σου φωνή στο διαδίκτυο

Συνεχίζει την πτωτική πορεία η αγορά αυτοκινήτου

Συνεχίστηκε η κακή πορεία της αγοράς αυτοκινήτου κατά τον περασµένο Μάρτιο, ακόµη και µε τις εσπευσµένες πωλήσεις λόγω της αύξησης του ΦΠΑ καταγράφοντας πτώση 27,9% ως προς το µέσο όρο των αντίστοιχων µηνών της τετραετίας προ της κρίσης.


Οπως τονίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κατά τον περασµένο Μάρτιο ταξινοµήθηκαν µόλις 19.053 καινούρια αυτοκίνητα, όταν κατά µέσο όρο τους αντίστοιχους µήνες της περιόδου 2004-2007 ταξινοµούνταν 26.427 νέα οχήµατα. Πρόκειται δηλαδή, για κάµψη ταξινοµήσεων κατά 27,9%. Η µείωση θα ήταν ακόµη µεγαλύτερη, αν στις 19.053 νέες ταξινοµήσεις δεν είχαν συµπεριληφθεί πωλήσεις που έγιναν εσπευσµένα, ώστε να µην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές από την πρόσφατη αύξηση του ΦΠΑ και την επιβολή του φόρου πολυτελείας.

Η σύγκριση της αγοράς του περασµένου Μαρτίου µε αυτήν προ ενός έτους (13.372) µπορεί να οδηγεί σε καταρχήν θετικά συµπεράσµατα, αυτά όµως αναιρούνται αν συνυπολογιστεί ότι ο περσινός Μάρτιος ήταν ο πλέον "καταστροφικός" µήνας για την αγορά αυτοκινήτου, 50% χαµηλότερα από το κανονικά επίπεδα.

Η συνεχιζόµενη πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου δεν µειώνει µόνο την επιχειρηµατικότητα και την απασχόληση στον κλάδο του αυτοκινήτου, στον οποίο ευρύτερα δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόµενοι, αλλά επιπλέον οδηγεί σε απώλεια εσόδων από τη φορολογία των πωλήσεων αυτοκινήτων, µε εκτιµώµενη ετήσια υστέρηση εκατοντάδων εκατοµµυρίων ευρώ.